poniedziałek, 27 maja 2019

Raport z Ćwiczeń nad gitem

Dziś ćwiczyłem pracę z Gitem.

Narzędzie:
- używam TortoiseGit

Zadanie.
1)
- Stworzyć repozytorium : https://bitbucket.org/born-kes/composer/src/master/
- Stworzyć instalator Composera w batch,
- plik bat, który pobiera pliki Composera i zapisuje w projekcie (tworzymy środowisko pracy).
- Sprawdzić czy pamiętam jak konfiguruje się composser'a

2)
- Stworzyć kilka wątków/kanałów (Branch) na repozytorium Git'a
- Wprowadzić zmiany, w każdym z wątków inne.
- Połączyć (Marge...) wątki (Branche)

Raport, jakie kroki podjołem:
- stworzyłem repozytorim
- sklonowałem na dysk
- stworzyłem wątki
- przełając się między nimi potworzyłem różne konflikty między wersjami (wątkami)

3) Rozwiązuje problem?
1) ustawiam wątek ( Switch/Checkout... )
 np.master
2) zaktualizować wątek (Pull...)
- są dwa wątki master (localny i serwera repozytorium)
3)  dołączyć (Marge..) do niego poprawki (commit'y)  z innego wątku (Branch)

4) Edytować poprawkę jeśli dotyczy jednego pliku...

5) Wysłać (Push...) na serwer
- bez dołączania już nowych plików z tego co widzę, nie mamy tu wyboru.

6) Hura udało się?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz